reklama

Kniha za 7$

Zobrala som si so sebou asi zo tri siat a dve tricka, aby som si ich najskor vyskusala,nez za ne zaplatim. Priznam sa, ostala som v soku, ked som satne uvidela. Zavesy na kabinkach mi pripominali zastere zavesene na kovovej tyci. Napokon som nabrala odvahu a do jednej vosla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Vo velkom zrkadle som uvidela svoj odraz a stiahol sa mi zaludok. Divala som sa na seba akoby to bol niekto iny, koho by som chcela objat a povedat:,,Si taka chuducka, pod ku mne, to bude fajn, ja viem ako sa citis…” Ibaze to som ja a namiesto milosti som pocitila odpor. V odraze zrkadla mi kmitali  nahe zenske tela, gulate zadky vykukali pomedzi tie zasterky a mne bolo do placu. Napokon  som si , hanbiac sa, dve saty vyskusala, viac nie. Vzdala som to. Chcela som  z obchodu co najskor vypadnut a skryt sa s otazkou “preco “ kamsi, kde ma nikto nevidi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kamarat mi nedavno pustil piesen Hey there Delilah. ,,Pocujes,ake ma krasne slova? “ Hej  viem, Delilah, ktorej krasa ziari viac nez Times Square . Prajem si byt Delilah a mat taku piesen. Alebo byvala Jamesa Blunta ,aby mi patrila piesen Beautiful. Netuzim  ani tak po ich krase , len si myslim,ze ak by som bola ako ony, nemala by som “tie” myslienky,ake mam. Lutujem sa,hoci viem, ze najhorsia lutost je sebalutost.

Nepatrim k tym, ktori si zvyknu pytat  rady. Nemam rada mudrcov. Cenim si vsak rady od zivota, ktore pridu necakane, nenutene a o to su silnejsie. Hovorim o tom, co pozname vsetci,hoci mame rozdielne priklady.  Kracam po ulici skormutena, lebo som uvidela svoj odraz vo vyklade a znovu som si pripomenula,ze zlyhavam, ked vtom zbadam maleho chlapca s trubicou v krku smejuceho sa na lavicke pred zmrzlinou.Ako malo staci k usmevu.. Alebo ked som  nedavno navstivila istu vytvarnicku, ktora od tridsiatky trpi na sklerozu multiplex. Ked som ju uvidela, s rukami mrtvo fialovymi, zaviazanymi v uterakoch , s ustami ledva vyslovujucimi slova, v objati svojich umeleckych diel, pomyslela som si :,,Naco taky zivot?” A ona: ,,Som stastna.” Bolava facka na mojom lici. Aka malinka som bola oproti nej,ked hovorila o prechadzke v parku, sumeni listia, slnecnych lucoch.  Vtedy si uvedomim, co mam a aka vdacna by som mala byt. Zial patrim k tym, ktori potrebuju “prefackat” castejsie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bolo to len predvcerom,ked som sedela s Leou{ momentalne sa o nu staram}v obchode s knihami. Zaliezla som k rohu, dala malu na koberec a natiahla sa ku kniham. Krestanske. Nie som silne nabozensky zalozena, v Boha verim svojim vlastnym sposobom, ale nedbala som. ,,Biblia, Zidovske pribehy, Modlitby…a vtom som zbadala ju- jedinu drobnu knihu v regaly. .Mam rada male knihy,v tomto pripade suhlasim s Beatrixe Potterovou, ze detska kniha ma byt mala-stvorena pre detske rucky. YOU ARE SPECIAL- znel jej nazov.

,,Krasna ilustracia..” zasla som. Bez ohladu na to, ze som ucitelka vytvarnej, detska ilustracia ma fascinuje. Vonia spomienkami. To, co vsak bolo v nej, ma oslovilo este viac a hoci som ani nahodou neplanovala minut peniaze, nedokazala som odolat a knihu som si kupila. Odvtedy som si ju precitala hadam aj desatkrat. Asi chcem,aby sa mi text zazral kamsi hlboko do koze, mozno radsej priamo do mojich mozgovych buniek, aby som raz a navzdy pochopila, ake zbytocne je riesit vzhlad, ked mam zit. Som ,aka som , snazim sa na sebe pracovat a to je dolezite. Mozno raz vyhram. Nebudem viac hovorit o sebe, tu je strucny pribeh. Nechcem sa chvalit cudzim perim, pisat dielo niekoho  ineho, no tentokrat urobim vynimku. Lebo viem, ze nie som jedina a co pomaha mne, mozno pomoze aj tebe…. Si jedinecny

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Cely pribeh je o drevenych ludoch, ktori sa volali “Wemmickovia”.Boli vytvoreni rezbarom Elim. Kazdy obyvatel bol iny- niektori boli velki, ini mali, s velkymi nosami, ini s velkymi ocami. Kazdy Wemmick mal krabicku s nalepkami, zltymi hviezdami a ciernymi bodkami. Kto bol krasny, dostal hviezdu, kto skaredy bodku. Hviezda sa usla aj talentovanym a ti, co nevedeli nic poriadne, dostali bodku. A Punchinello bol jednym z nich. Chcel skakat ako ostatni, no vzdy spadol.Chcel k tomu nieco povedat, no vysla z neho iba hlupost a tak bol odmeneny bodkami.Ked ostatni videli,ze ma same bodky, pridali mu dalsie. Preto sa radsej utiahol a nevychadzal z domu von. Jedneho dna stretol Luciu a ta nemala nijake bodky. Punchinello si prial byt ako ona a Lucia mu prezradila svoje tajomstvo. Chodievala k rezbarovi Elimu. Punchinello vahal, no napokon sa k nemu aj on vybral. Eli ho ocakaval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Vidim, ze si dostal cierne bodky.” Povedal Eli a Punchinello mu vysvetlil,ze sa sice snazi,ale nie je k nicomu dobry. Rezbar Eli mu na to odpovedal,ze ho nazory ostatnych nezaujimaju a ani jeho by nemali. Dolezite je, co si mysli on . A pre neho je Punchinello jedinecny. Vytvoril ho a preto pre neho nieco znamena. Punchinello sa vyzvedal, preco Lucia nema ani jednu nalepku.

,,Lebo sa rozhodla verit mne a mojim slovam. Nalepky ostanu na tebe len ak ich ty nechas nalepit sa .” Punchinello si nebol isty, ci rozumel Eliho slovam, no slubil mu,ze ho pride znova navstivit. ,,A pamataj ,” povedal Eli, ,,ty si jedinecny pre mna,lebo som ta vytvoril a ja som neurobil chybu.”

Punchinello vo svojom srdci uveril ,ze Eli to mysli vazne a v tej chvili mu odpadla jedna cierna nalepka.

koniec  

[Autor :MAX LUCADO, illustrator: SERGIO MARTINEZ]  

viera cechova

viera cechova

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dievca. to som... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu