reklama

CO SI TO POVEDALA?

Mam problem. Viem, ze v tom nie som sama. Je nas viac takych umelcov.Nastastie, minuly utorok som sa odvazila a prezradila ho priatelke. Ta mi ako odpoved polozila otazku: ,,A NIE JE TVOJ TATO RUSNAK?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

 

Aby vam bolo jasne,o com tu je rec, nuz ide o prekrutene alebo vymyslene slovicka. Nepise sa mi to lahko, ved idem na trh s vlastnou hlupostou. Nezartujem ak hovorim,ze sa za to hanbim. No mozno niekto z vas pozna liek ako zastavit toto komolenie. Napriklad uz len dnes rano....pozeram istu relaciu na istom programe a tam napisu LIPOSUKCIA. [este ze to napisali, inaksie by som si to nebola vsimla] .

,,Nema tam byt spravne LIPOSUPCIA?"

,,Nie, nema." Priatel sa uz len smeje.

Odkial som ja nabrala "pe"? A to je len jedno z mala. Pre tych, ktorym je "tvorenie" slov nezname dovolte male vysvetlenie. Je to pomerne jednoduche,pismena v slove sa mozu :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1] spodobovat

2] doplnat

3] vynechat

4] prehodit

5]alebo sa jednoducho doplni ci odoberie makcen a dlzen

Poslednu siestu kategoriu [6] tvoria slova od zakladu nove, ktorych vyznam nepozna nikto iny len ich hovorca.

Vytvarat si vlastne slova nie je vzdy na skodu. Niekedy je to dokonca ohurujuce ako vo filmoch Pan prstenov , Harry Potter , Temny krystal atd. Mne osobne imponuju slova Jula Satinskeho. Tak napriklad jeho "dadcha". Nie nadcha ale dadcha. [Podla mna by sa mala nadcha zrusit, dadcha znie omnoho nadchovejsia.] Ibaze medzi Julom a mnou je velky rozdiel. On totiz dobre vie, ze dadcha v slovenskom jazyku neexistuje! Kdezto ja som o gramatickej spravnosti svojich slov presvedcena! Tak ku prikladu, ja som 26 rokov verila,ze ak na vystupenie v divadle nikto nepride alebo ak vediete hodinovy prihovor pred davom ludi so spustenym zipsom na nohaviciach,ze je to FLIASKO. A ono nie je! Lebo je to FIASKO! Nuz, to je teda FIASKO to moje FLIASKO. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cele moje trapenie zacalo uz v detstve. Ibaze vtedy to bolo rozkosne. Hahahaha, smiala sa cela rodina. ,,Co by si to chcela moja mila?"

,,Peter Fuj!"

,,Ale co je to Peter Fuj?"

,,Ja chcem Peter Fuj!" [No nedajte decku,ked pyta...] Pre tych, co nemaju fantaziu ako moji rodicia oznamujem- chcela som grapefruit.

Myslim,ze komolenie slov je dedicne. Moj otec ma vyse 50 a doteraz si je isty,ze zeny nosia PODPRSIENKY. Mozete mu hovorit kolko chcete! Ale to je uz hadam aj sila zvyku. Moja mama si dokonca zaviedla specialny zosit,do ktoreho si taketo nase slovne perly zapisuje.

Tiez som prisla na to,ze komolenie je vsade.Na vychode aj na zapade. Nie tak davno sa moj bratislavsky kamarat takmer pobil ,isty si tvrdenim,ze VONNA tycinka nie je vonna ale VONAVA.[ ona totiz vonava je,ale v prvom rade je vonna] Este som nezistila,ci podobne problemy maju aj v zahranici,musim sa popytat,ale verim tomu,ze ano.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A co sa tyka tych Rusnakov....no, ja vam neviem. Uprimne? Myslim,ze na tom nieco pravdy bude [ mne by sa dokonca ulavilo,ak by sa potvrdilo,ze za vsetky tie povedane hluposti moze v mojich zilach kolujuca rusnacka krv] . Verte neverte, taki Rusnaci si dokonca vytvorili svoju vlastnu rusnacko- americku anglictinu. Mala som tu cest vypocut si ju a hoci som vela nerozumela ,pacila si ma. Zo vsetkeho som si zapamatala cislovku 30, po anglicky THIRTY.Oni maju TORI[musi byt s makkym "I", vidite aki su dosledni?]

Prosim vas, ak teda poznate sposob ako komolenie zastavit, dajte vediet. Neuspokojim sa s tvrdenim,ze mi JE SIBE, prepacte , zartujem, ja uz viem ,ZE MI SIBE. No a dovtedy ostavam v nadeji,ze ak sa mi nejake jazykove preklepy znova podaria, bude to v takom hluku, ze si ich nikto nevsimne.

viera cechova

viera cechova

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dievca. to som... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu