reklama

Stale maj ciste spodne pradlo, nikdy nevies, co sa moze stat

Odohralo sa to v case, ked som bola ziackou druheho stupna zakladnej skoly.Uz si presne nepamatam, ci som bola siestacka, ale skor si myslim,ze som bola alebo siedmacka alebo osmacka. Jednoznacne to bolo v case, ked som bola v stadiu rannej puberty. Kazdy preplava tymto obdobim svojim stylom a svojou rychlostou. Niektore spoluziacky boli skusenejsie, ine menej. A tak zatial co pre jedny, bola menstruacia samozrejmostou, druhe stale s hanbou vkladali vlozky v drogerii do kosika a stojac v rade na zaplatenie si mysleli, ze ich kazdy sleduje , no a tretie? Tie o premene na zenu este len potajme snivali. Podobne tomu bolo aj so vztahmi k chlapcom. Pre niektore uz bozky neboli nijakym tajomstvom, ba mozno poznali aj viac nez to. Ine si prechadzku ruka v ruke len predstavovali, no verim tomu,zeby sa nasli aj take, pre ktore by drzanie sa bolo jednoducho ‘trapne. Hoci dievcata dospievaju coraz rychlejsie, myslim,ze pocity , ktore ich sprevadzaju, sa nejako vyrazne nemenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Verim tomu,ze aj dnes sa vkradaju do knihkupectva alebo do kniznice a vypoziciavaju si knihy o dospievani ,aby pochopili,co sa s nimi deje.Alebo im ich rovno kupi mamina. A mozno daju prednost nejakemu casopisu...

Ale aby som postupila tam,kam chcem, zhrniem to. Dospievanie je cas, kedy su dievcata bez ohladu na svoju vyspelost ,zdedenu po mamine, hanblive a citlive. A taka som bola aj so svojimi spoluziackami. Vyzliect sa doma donaha a kontrolovat si meniace sa telo pred zrkadlom je nieco ine, ako ked vas v skole vyzvu,aby ste sa vyzliekli,lebo cosi kamsi niekto dosiel do skoly a potrebuje ohodnotit vas vyvoj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No stalo sa.

Slo sa trieda po triede. A doslo aj na nas. Nahrnuli nas do druheho pavilonu a prikazali vyzliect sa . Keby bolo len na mne, priznam sa, sla by som sa od hanby pod zem prepadnut,ale urobila som to.Bola som tak vychovana,ze ucitelov treba pocuvat. Esteze som tam nebola sama. Spoluziacky sa vyzliect odmietli.Ostali sme vsetky svorne v spodnom pradle. Pobehovali sme jedna okolo druhej, kazda vo svojich gatkach a tielku, pytajuc sa, co sa bude diat. Ked po nas konecne prisli, dostali sme vynadane, ze nie sme hole. Dosla triedna ucitelka, dosla zastupkyna ,dosiel aj prikaz riaditela, ba aj pohrozenie o znizenej znamke zo spravania. To uz bolo vela,ale dievcata nepovolili a ja som drzala s nimi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mrzli sme tam v tom pradelku a cakali,az dokial sa nevzdali oni a "nevysetrili"nas aj tak. Nahnali nas do provizornej miestnosti, kde sedeli tri pre nas nezname zeny s papiermi v rukach. Kazda mala svoje miesto. My sme chodili od jednej k druhej a nechali si skontrolovat nas telesny vyvoj. Aby som bola konkretna, slo o ochlpenie v podpazusi, ochlpenie na rodidlach a velkost prsnikov. Znamky boli v stupnici od jedna do tri. Jednicka znamenala najmensi , trojka najvyssi stupen. A my sme jednoducho pristupovali v rade k zenam a nechali ich natiahnut gumicky na nohavickach,aby nakukli dnu. Protesty ,ze sa holime ,boli neplatne -znamka 1. Popytali sa aj na menstruaciu a pamatam sa,ze to bolo pre mnohe dost sklucujuce,lebo vsetky sme mali usi napnute a tak sa po "prehliadke" viedli debaty ; ,,Pocula si to,ona to este nedostala!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhy den skolu navstivili viaceri rozhorceni rodicia. Ako to vsetko skoncilo, ani neviem. Tisko sa to ututlalo a tak dodnes netusim ,k comu to bolo dobre. Pomohli sme nejakemu vyskumu o rychlosti dospievania? Mozno ak by som sa posnazila, nasla by som nejaky prieskum[graf?] spred 15rokov. Teraz na tom nezalezi. No vtedy ma tie znamky mrzeli. Hlavne je, ze uz sa podobne praktiky nerobia.

Teda aspon dufam!

viera cechova

viera cechova

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dievca. to som... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu